Soal UTS Bahasa Jawa Kelas 5 SD/MI Semester 2
Soal UTS Bahasa Jawa Kelas 5 SD/MI Semester 2
Nama Siswa
|
: ___________________________
|
Kelas/Semester
|
: V (Lima) / II (Dua)
|
No. Peserta
|
: ___________________________
|
Hari/Tanggal
|
:
|
Mata Pelajaran
|
: Bahasa Jawa
|
Waktu
|
:
|
I. Wenehana tandha ping aksara a, b, c, utawa d ing
sangarepe wangsulan kang bener!
1.
Karangan kang ngandharake kahanan apa anane
arane....
a. Narasi b.
Eksposisi c.
dheskripsi d.
argumentasi
2.
Ngarang dheskriptif iku nyritakake kahanan kang....
a. Ditambah-tambahi b.
Ditambahi penemune dhewe c. digawe becik d. disawang apa anane
3.
Sawahku ora sepira amba. Antarane
mung seprapat hektar.Ditanduri pari wis wiwit kuning. Ukara ing dhuwur kalebu
paragraf....
a. Narasi b.
Persuasi c.
Eksposisi d.
dheskripsi
WADHUK KALI BENING
Warga ing Kabupaten Nganjuk sish
Lor Kulon yen wayah ketiga, kekurangan banyu kanggo kebutuhan saben dina, uga
kanggo mbanyuni sawah. Nanging yen wayah rendheng akeh omah, sawah, lan tegalan
sing kebanjiran. Mula pamarintah mbangun sawijining wadhuk yaiku Wadhuk Kali
Bening. Wadhuk Kali Bening dhumunung ing Desa Petung Kecamatan Saradan. Wadhuk
yaiku papan kang disambungkanggo nyimpen utawa mbendhung banyu lan iline
diatur.
Wadhuk Kali Bening dibangun dening Bangsa
Indonesiag rikala tahun 1970-an.Panggonane ora sepiro adoh saka ratan gedhe.
Kira-kira 1,5 km wis tekan panggonane. Kiwa tengene dalan jejer-jejer wit-witan
sing katon ngrembuyung lan adem. Sakdurunge tekan wadhuk ana Dusun Petung,
warga Dusun Petung nggunakake Wadhuk Kali Bening kanggo golek sandang pangan
yaiku njala iwak, banyune uga kanggo ngombe lan mbanyuni sawah.
Saliyane banyu kang lerap-lerap,
Wadhuk Kali Bening uga diingoni iwak rena-rena, ana mujahir, nila, kutuk, urang
lan liya-liyane. Saben banyune asat warga ing pinggire wadhuk pada njala utawa
njaring iwak. Asile yo lumayan, sadina kurang luwih enthuk duwit nganti atusan
ewu rupiah.
Ora mung kuwi, sesawangan ing
pinggire wadhuk katon ngresepake.Manuk, pada miber lan ngoceh, pereng-pereng
gunung katon ijo, nambahi kaendahaning Wadhuk Kali Bening. Mula cocog banget
yen wadhuk iki dienggo pariwisata. Malah yen dina ana ing Wadhuk Kali Bening
kene.
Kanggo mangsuli nomor 4-5
adhedasar teks bacaan ing dhuwur
4.
Wadhuk Kali Bening iku ana ing sisih ... kutha
Nganjuk.
a. Lor Etan b. Lor Kulon c. Kidul
Kulon d. Kidul
Etan
5.
Kapan Wadhuk Kali Bening dibangun?
a. Tahun 1928 b. Tahun 1933 c. tahun
1970 d. tahun
1945
6.
Papan kang disambung kanggo nyimpen utawa mbendung
banyu lan iline diatur diarani....
a. Wadhuk b. Sawah c. Laut d. Kebun
7.
Mas Rudi nggawa bibit rong puluh. Tembung nggawa
krama inggile....
a. Mbete b. Mbekta c.
mendhet d. ngasta
8.
Bapak lan Ibu dereng rawuh saking kantor. Tembung
rawuh ngokone....
a. Nggawa b. teka c. tuku d. lunga
9.
Simbah lara mripat, mula ora lunga. Ukara iki yen
disalin nganggo basa krama alus....
a. Simbah sakit mripat, mula ora tindak. c. Simbah
sakit soca, mula ora kesah.
b. Simbah gerah soca, mula ora tindak. d. Simbah
gerah mripat, mula ora tindak.
10.
Mbak Rina dipun utus ibu mundhut jampi. Ukara iki
yen disalin nganggo basa ngoko....
a. Mbak Rina dikongkon ibu tuku jamu. c. Mbak
Rina diutus ibu tuku jamu.
b. Mbak Rina dikengken ibu tuku jamu. d. Mbak
Rina dikengken ibu mundhut jampi.
11.
Mbak Rini kuwi pancen ayu, pakulitane kuning
langsep, rambute....
a. Ngandhan-andhan b.
Brintik c. lurus d. ketel
12.
Mas Sutrisno pundhake...mula yen nganggo jas katon
gagah.
a. Nraju mas b. Mbarak sempal c.
nggandewa pinentang d. mokong gangsir
13.
Dhik Sinta untune miji timun, la yen drijine....
a. Blalak-blalak b. Mucuk
eri c.
ngudhup mlathi d. nggedewa pinenthang
14.
Gareng iku tangane ceko, sikile pincang.
Tangane ceko,sikile pincang kalebu
tembung....
a. panyandra b. panyendhu c.
pepindhan d.
parikan
a. Rambut gimbal b. Rambut
ngandan-andan c. drijine mucuk eri d. untune miji timun
16.
Manuk emprit , menclok godhong tebu.Dadi murid sing
sregep ....
a. Pinter b. Sinau c. mbantu d. nyapu
17.
Bocah dhampit kuwi sing putri ayune kaya Dewi
Ratih, dene sing kakung baguse kaya....
a. Raden Janaka b. Raden
Gathutkaca c. Bathara Kamajaya d. Raden
Nakula
18.
Reni yen joged katon gandhes luwes, kaya....
a. Sapi b. Dewi
Srikandhi c. merak
kesimpir d.
bantheng ketaton
19.
Ibuku saben esuk polahe kaya....
a. Gabah den
interi b. Mbanyu
mili c. merak
kesimpir d.
bantheng ketaton
20.
Bulik Siti anake lara weteng, ukara iki yen disalin
nganggo krama alus....
a. Bulik
Siti putrane lara weteng c. Bulik Siti putranipun gerah
madharan.
b. Bulik
Siti anake sakit weteng. d. Bulik Siti pnutranipun sakit
madhara
21.
Adhik dikongkon bapak nyilih pacul.Ukara iki yen
disalin basa krama alus sing bener....
a. Adhik
diutus bapak nyilih pacul. c. Adhik diutus bapak ngampil
pacul.
b. Adhik
dipun utus bapak ngampil pacul. d.
Adhik dipun utus bapak nyilih pacul.
22.
Ibune Roni mboten mrene amargi lara weteng. Basa
Krama alus sing bener kanggo ukara iki....
a. Ibune
Roni mboten mriki , amargi gerah padharan.
c. Ibune Roni Ora mrene, amarga gerah padharan.
b. Ibune
Roni Ora mrene, amargi sakit padharan. d. Ibune
Roni Ora mrene amarga sakit padharan.
23.
Simbah kala wingi gerah untu , mila mboten sida
tindhak.Basa krama alus sing bener kanggo ukara iki....
a. Simbah
kala wingi sakit waja, mila mboten tamtu tindak.
b. Simbah
kala wingi sakit untu, mila mboten tamtu tindak.
c. Simbah
dhek wingi gerah waja, mula ora sida tindak.
d. Simbah
kala wingi gerah waja, mila mboten siyos tindak.
24.
Bulik Partin rawuh nggawa oleh-oleh jeruk kaleh
gula. Basa krama alus sing bener kanggo ukara iki....
a. Bulik
Partin rawuh ngasta oleh-oleh jeruk karo gula
b. Bulik
Partin rawuh ngasta oleh-oleh jeram kalih gula
c. Bulik
Partin teka ngasta oleh-oleh jeruk karo gula
d. Bulik
Partin rawuh ngasta oleh-oleh jeruk kalih gula
25.
Pak Lurah kandha, yen arep lunga
kantor pos. Ukara iki yen disalin basa krama sing bener....
a. Pak Lurah
ngendika, yen badhe kesah kantor pos
b. Pak Lurah
sanjang, yen badhe kesah kantor pos.
c. Pak Lurah
ngendika, menawi badhe tindhak kantor pos.
d. Pak Lurah
sanjang, menawi badhe tindhak kantor pos.
Pekarangan Sekolahku
Pekarangan sekolahku ana ing sak
mburine sekolahan. Amb ane kira-kira 7 meter x 45 meter. Pinggire mubeng
ditanduri wit luntas minangka kanggo pager.Tengahe kebun ditanduri rena-rena,
ana gedhang, jati, pelem, nangka, lan liya-liyane. Gedhange wis awoh, peleme
wis pada tuwa meh ngundhuh, jatine wis gedhe sak rangkulan. Ngisore kena
dienggo sinau bocah-bocah nalika ngaso.
Kanggo
mangsuli nomer 26-30 adhedhasar wacan ing dhuwur!
26.
Wacan ing dhuwur kalebu jenise wacan....
a. Narasi b.
Dheskripsi c.
eksposisi d.
argumentasi
27.
Ing ngendi panggonane pekarangan sekolah iku....
a. Mburine sekolahan b. Ngarepe sekolahan c.
sampinge sekolahan d. adoh saka sekolahan
28.
Apa wae sing ditandur ing pekarangan sekolah
iku....
a. Pari,dele jagung lan nangka c.
Jagung,dele, gedhang lan nangka
b. Gedhang,jati , pelem lan nangka d. Pari,
gedhang ,gedhang lan nangka
29.
Pira ambane pekarangan sekolah iku....
a. 7 x 40
meter b. 7
x 45 meter c. 5
x 30 meter d. 6
x 35 meter
30.
Wit apa sing ditandur minangka kanggo pager?....
a. Kenikir b. Luntas c. telo d. kates
MANGSA RENDHENG
Saiki wis
wulan 11, saben dina ana udan . Udane katon deres. Mula kena diarani wis mangsa
rendheng.
Para
among tani padha bungah atine, amerga wis wiwit nandur ana ing
tegalan.Tandurane wis katon ijo royo-royo.
Para among tani uga wiwit nggarap
sawahe. Sawah dilebi banyu. Supaya banyune isa Mandhek ing kedhokan. Among tani
padha ndandani galeng sing rusak. Sakliyane kuwi uga nyepakake bibit lan
rabuke. Sawahe diratakne supaya gampang ditanduri. Ana sing ditraktor lan uga
ana sing dikrakal utawa dipaculi.
Supaya banyune sedhengan ora
kurang ya ora kagungen para among tani kudu bisa ngatur irigasine. Sawise kuwi
lagi nyebar winih.Watara selawe dina winih bisa didhaut lan ditandur.Sadurunge
ditanduri, lemah sing wis dadi garapan diwenehi rabuk supaya uripe tanduran mau
apik.Ora mung dirabuk, obat-obatan uga dicepakake. Dadi supaya bisa panen kanthi
becik sawahe kudu diopeni.
Kanggo
mangsuli nomer 31-35 adhedhasar wacan ing dhuwur!
31.
Among tani padha ndandani galeng sing rusak.
Tembung galeng tegese....
32.
Mangsa sing saben dina udan diarani mangsa?....
a. Mangsa panen b. Mangsa
ketiga c.mangsa
rendheng d.mangsa woh-wohan
33.
Supaya banyune sedhengan ora kurang ya ora kagungen
para among tani kudu bisa ngatur irigasine.
tembung
irigasi tegese.....
a. iline banyu b. mandeke banyu c. dalane
banyu d. banyu
mili
34.
Piye carane supaya banyu bisa mandheg ing kedhokan
?
a. ndandani galeng b.
ndandani tangkis c. gawe papan winih d.
ditanduri pari
35.
Pirang dina winih bisa didhaut lan ditandur?
a.
Selikur dina
|
b.
Telulikur dina
|
c.
patlikur dina
|
d.selawe
dina
|
||
36.
|
Yen
disalin latin yaiku….
|
||||
a.
bathara narada lara lapa
|
c.
bathara naradya lagi tapa
|
||||
b.
batara narada lagi pasa
|
d.
bathara narada lagi tapa
|
||||
37.
|
Yen
disalin latin yaiku….
|
||||
a. badu
lara waja kiwa
|
b. banu
lara waja kuwi
|
c. badu
lara waja kuwi
|
d. banu lara waja kiwa
|
||
38.
|
Yen
disalin latin yaiku….
|
||||
a.
kakak lara waja
|
b. kaka
napa lara
|
c.
kakak napa lara.
|
d. kaka
lara waja
|
||
39.
|
Yen
disalin latin yaiku….
|
||||
a. banu dhahar sate
|
b. banu
dahar saté
|
c. banu
dhahar saté
|
d. banu
dahar sate
|
||
40.
|
Yen disalin
latin yaiku….
|
||||
a.
budhe dhahar tebu
|
b.
budhé dahar tebu
|
c. budhé dhahar tébu
|
d. budhé dhahar tebu
|
||
41.
|
Yen
disalin latin yaiku….
|
||||
a. banu dhahar sate
|
b. banu
dahar sate
|
c. banu
dhahar saté
|
d. banu
dahar saté
|
||
42.
|
Yen disalin
latin yaiku….
|
||||
a. aku
mangan lawuh gulé
|
c. aku
madang lawuh gulé
|
||||
b. aku
maem lawuh gule
|
d. aku
dhahar lawuh gule
|
43.
Dewi iku kancané wati. Yen disalin aksara jawa
yaiku….
a.
c.
b.
d.
44.
Adhik seneng jajan coklat. Yen disalin aksara jawa
yaiku….
a.
c.
b.
d.
45.
Aku maca bahasa jawa. Yen disalin aksara jawa
yaiku….
a.
c.
b.
d.
46.
Budi tuku tahu. Yen disalin aksara jawa yaiku….
a. b. c. d.
47.
Adi mangan tapĂ©. Yen disalin aksara jawa yaiku….
a. b. c. d.
Aja padha kaya kurawa. Yen disalin aksara jawa yaiku….
0 Response to "Soal UTS Bahasa Jawa Kelas 5 SD/MI Semester 2"
Post a Comment